معرفی شیوه های چاپ روی تیشرت

معرفی شیوه های چاپ روی تیشرت

اگر قصد دارید تصویری را روی تیشرت یا لباس خودتان چاپ کنید باید به یکی از اصلی‌ترین موارد یعنی انتخاب نوع چاپ توجه کنید. بنابراین باید به این نکته توجه کرد که چندین روش چاپ روی تیشرت وجود دارد اما انتخاب هر کدام از این روش‌ها با توجه به نوع کسب و کار شما متفاوت خواهد بود. در این مقاله سعی داریم تا با توجه به درخواست‌های متعدد جهت سفارش چاپ، انواع چاپ تیشرت را معرفی نموده تا با توجه به انواع مختلف آن چاپ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

من می خواهم تصویری را روی یک تیشرت چاپ کنم؟ چه روشی بهتر است؟

چاپ اسکرین یا چاپ صفحه پرس

یکی از رایج‌ترین روش‌های چاپ تیشرت استفاده از روش اسکرین است. دراین روش از صفحه‌های پرس که حاوی رنگ است استفاده می‌شود که هر صفحه دارای یک رنگ است. بنابراین اگر در طرح شما از پنج رنگ استفاده شده باشد شما باید از پنج صفحه استفاده کنید. چاپ با استفاده از صفحه پرس کیفیت یسبار بالایی دارد و یکی از مقاوم‌ترین و با کیفیت‌ترین انواع چاپ روی تی شرت است. این نوع چاپ بسیار مقرون به صرفه بوده و برای تیراژهای بالا بسیار مناسب است. بسیاری از متخصصان چاپ به راین باور اند که این روش چاپ برای یک یا دو عدد تیشرت آنچنان هم مقرون بهصرفه نیست و درصورتی که بخواهید روی نیشرت تیره یک تصویر را چاپ کنید میباست از رنگ سفید برای زیر سازی طرح استفاده کنید.

 

چاپ مستقیم طرح روی تیشرت یا چاپ DTG

چاپ مستقیم روی تیشرت به نسبت چاپ صفحه پرس روش جدبد تری است. پربنتر های چاپ مستقیم قیمت بسیار بالایی دارند اما کیفیت چاپ آن‌ها روی تیشرت بسیار بالاست آن چیزی که باعث شده این روش از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد چاپ مستقیم روی تیشرت است. همچنین این روش این امکان را به شما می‌دهد که در تصویر مورد نظر خود از سایه‌ها نیز استفاده کنید تا طرح شما طبیعی‌تر و زیباتر جلوه کند. این روش با توجه به هزینه پایینی که دارد این امکان را به شما می‌دهد تا تصاویر دقیق‌تری را روی لباس چاپ کنید. بنابراین استفاده از این روش یکی از کم ریسک ترین روش‌ها به شمار می‌رود. بر خلاف چاپ پرسی این روش چاپ کمی زمان بر است اما بهترین گزینه برای چاپ طرح شما روی تیشرت های تیره رنگ است.

 

چاپ روی تیشرت با روش حرارتی

یکی از ارزان قیمت‌ترین روش چاپ تیشرت استفاده از این روش است. در این روش طرح مورد نظر روی یک کاغذ شفاف چاپ می‌شود و سپس با استفاده از دستگاه‌های حرارتی طرح از روی کاغذ به روی تیشرت انتقال می‌یابد. با استفاده از این روش می‌توانیم هرگونه طرح را روی تیشرت با کیفیت بالا چاپ نمود. دمای این دستگاه‌ها عموماً به ۱۸۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. مزیتی که این روش به نسبت دو روش قبلی دارد جدا نشدن رنگ پس از شستشو است. همچنین این روش چاپ فقط مناسب تیشرت های نازک است چرا که ممکن است رنگ‌ها تحت تأثیر رنگ تیشرت قرار بگیرد.

 

چاپ سابلیمیشن

در این روش جوهری که قرار است روی تصعید می‌شود و به حالت گازی شکل ئر می‌آید. بنابراین در این روش از جوهر مخصوصی استفاده می‌شود که به محض قرار گرفتن در مجاورت گرما به صورت گازی شکل درمی آید. گرما منافذ پلی استر را برای باز کردن و جا به جایی جوهر به تی شرت را فراهم می‌کند. از این روش هم نیز می‌توان بسیاری از تصاویر را بر روی اشیاء دیگر غیر از نساجی مانند چاپ روی لیوان و … به چاپ برسانیم. همچنین چاپ سابلیمیشن نیاز به یک کاغذ خاص برای انتقال رنگ می‌باشد که البته این کاغذها ارزان‌تر از کاغذ انتقال جوهر افشان می‌باشند، ولی ج.هر متعادل سازی این روش چاپ تیشرت گران است.

علاوه بر این مطالب گفته شده روش‌های دیگری هم نیز موجود می‌باشند که بسیاری از مردم از آن روش‌ها استفاده می‌کنند و شما باید بسته به نیاز خود یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید و ما در اینجا بعضی از اسامی سایر روش‌های چاپی را نام می‌بریم مانند: چاپ پلاستیزول، چاپ بر پایه آب، چاپ غیر پی وی سی، چاپ تخلیه، جوهر فلزی، چاپ سه بعدی، برش و دوختن.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید