آشنايي با پرچم تشريفات و انواع چاپ آن

آشنایی با پرچم تشریفات و انواع چاپ آن

پرچم های تشریفاتی از جمله لوازم اداریست که در لابی سازمان ها ، غرفه های نمایشگاهی ، اتاق مدیریت و… مورد استفاده قرار می گیرد. پرچم های نشریفاتی عموما در سایز های ۱۵۰×۹۱ سانتیمتر و همچنین درسایز های ۱۷۰×۱۰۰ تولید می شوند.

برای چاپ پرچم تشریفات از پارچه های جیر یا ساتن استفاده می شود. نقش روی پرچم بسته به نوع طرح و تیراژ چاپ پارچه مورد نیاز از طریق چاپ سیلک ، چاپ دیجیتال یا گلدوزی صورت می گیرد.

بنابراین اگر بخواهید پرچم با تیراژ کم چاپ کنید (کمتر از ۲۰ عدد) که تراکم رنگی و جزئیات طرح زیاد باشد، همچنین در مواردی که طرح دارای ترام باشد (عکس یا نوشته ی کم رنگ در پس زمینه) ، چاپ دیجیتال بهترین گزینه برای چاپ پرچم تبلیغاتی است .

برای اینکه کار شما به موقع و سریع انجام شود می توانید از چاپ دیجیتال مستقیم نیز استفاده کنید که نه تنها کیفیت کار بالا می رود بلکه می توانید طرح خود را با جزئیات بیشتری نهایی کنید.

در چاپ دیجیتال از رنگ ها یا جوهر های سابلیمیشن و چاپ با دقت ۱۲۰۰ DPI استفاده می شود. از مزایای این رنگ ها قابل شستشو بودن آن هاست و همچنین دوام بالاتری به نسیت سایر روش های چاپ دارند. علاوه براین در این روش از پلاتری استفاده می شود که طرح را مستقیما از سیستم دریافت کرده و روی پارچه منتقل می کند. بعد از انجام چاپ میبایست پارچه ها را در دستگاه خشک کن قرار داد تا طرح آن ها ثابت شود و بتوان از آن استفاده نمود.

در چاپ دیجیتال مستقیم از پارچه ساتن استفاده می شود چرا که ساتن در مقابل حرارت دستگاه پلاتر تغییر رنگ نخواهد داد. اما اگر از پارچه جیر در چاپ استفاده کنید رنگ پارچه تغییر خواهد کرد.

در صورتی که فاکتور زمان برای شما مهم نباشد (در تیراژهای بالا) و بخواهید از پارچه جیر در چاپ پرچم استفاده کنید چاپ سیلک مناسب ترین گزینه برای شرکت شما خواهد بود.  در چاپ سیلک ابتدا برای هر رنگ چاپ یک شابلون ساخته می شود و چاپ هر رنگ در یک مرحله ی جداگانه و از طریق این شابلون ها صورت می گیرد.

بعد از این که طرح خود را روی پارچه اجرا کردید. می توان آن را روی پایه نصب نمود و به عنوان پرچم تشریفات از آن استفاده نمود.

پایه پرچم تشریفات در سه نوع گرد، شمسه و پنچه شیری ساخته می شود که از نظر کیفی دارای دو نوع درجه یک و دو می باشد. معمولا جنس پایه های درجه یک از نوع آلومینیومی است که دارای مقاومت بیشتر و طول عمر بالاتریست. بنابراین دچار زنگ زدگی نخواهد شد و رنگ آن ثابت خواهد ماند. اما پایه های درجه دو چودنی هستند که طول عمر پایین تری به نسبت نوع درجه یک آن دارد.

 

انواع پرچم های تبلیغاتی

پرچم های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

 

پرچم اهتزاز

پرچم های اهتزاز یکی از مهمترین ملزومات برای برگزاری مناسبت ها و رویداد های سازمانی که بر اساس طرح ها و نماد های پیش آماده یا طرح درخواستی سازمان همراه با لوگو اختصاصی تهیه می شود. باید توجه داشت که در چاپ پرچم های اهتزاز جزئیات دوخت و چاپ رعایت شود.

 

پرچم رومیزی

پرچم رومیزی یکی از عامل های مهم تبلیغاتی و همچنین از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون  سازمان ها و شرکت ها است. شرکت هایی که از لوگو اختصاصی در طراحی پرچم خود استفاده می کنند، باعث جلب اعتماد بیشتری در مشتری شده و به مراتب سطحکاری خود را نیز افزایش می دهند. به این دلیل استفاده از پرچم رومیزی منحصر به فرد و زیبا می تواند اهداف تبلیغاتی شما را برآورده سازد.

 

پرچم تشریفات

پرچم تشریفات از نماد های زیبا و رسمی دکوراسیون هر اداره و سازمانی است. این پرچم معمولا در کنار‌ دفتر مدیران ، کارمندان و یا در اتاق انتظار قرار می گیرد همچنین اندازه  بزرگ پرچم تشریفاتی، زیبایی و شکوه بسیار زیادی به محل مورد استفاده می بخشد. امروزه استفاده از این نوع پرچم در همه ی ارگان ها، سازمان‌ ها، شرکت‌های بزرگ و حتی ادارات کوچک مرسوم شده.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید