چاپ عکس روی کوسن

چاپ عکس روی کوسن به روش سابلیمیشن چیست؟

چاپ عکس روی کوسن های مخملی و ساتن کاملا شبیه به چاپ روی تیشرت سفید به روش سابلیمیشن صورت می گیرد.

دلیل اینکه در چاپ کوسن از روش سابلیمیشن استفاده می شود این است که در این نوع پارچه ها از نخ پلی استر استفاده می شود و در بافت پارچه کوسن معمولا از نخ پنبه کمتری استفاده می شود.

چاپ مستقیم روی کوسن ها امکان پذیر نیست بلکه می توان یک طرح کوچک روی آن چاپ کرد و چاپ تمام عرض روی کوسن آماده امکان پذیر نخواهد بود.

لازم به ذکر است ۱ تا ۱.۵ سانتیمتر از چهار طرف کوسن غیر قابل چاپ است یا امکان چاپ با کیفیت ممکن نیست به این دلیل که قسمت های دوخته شده هر چهار طرف کوسن مانع از تماس کاغذ چاپ شده با سطح پارچه شده و چاپ در نواحی نزدیک به دوخت دور کوسن به صورت هاله ای کم رنگ یا با کیفیت پایین صورت می گیرد.

در چاپ کوسن تنها کافیست که طرح مورد نظر خود را در ابعاد دلخواه خود به صورت آینه وار یا برعکس بر روی کاغذ ترانسفر سابلیمیشن چاپ کنید و پس از خشک شدن جوهر چاپ شده بر روی کاغذ ، کوسن را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد و به مدت ۶۰ ثانیه زیر پرس گرم قرار دهید.

همچنین فشار پرس رو طوری تنظیم کنید که با کمی فشار بر روی اهرم پرس، پرس بسته شود. در صورت نیاز برای عدم جابجایی کاغذ ترانسفر بر روی کوسن و عدم ایجاد دوبینی می توانید از چسب نسوز استفاده کنید تا طرح مورد نظر شما روی پارچه حرکت نکند.

همچنین پس از اتمام مرحله ترانسفر طرح دلخواه خود بر روی کوسن سریعا کاغذ را از روی آن برداشته تا تا طرح خراب نشود.

همچنین فراموش نشود که برای عدم آسیب رساندن آهن زیپ به پارچه نسوز بالای پرس و همچنین اختلال در پروسه چاپ و یا ایجاد فاصله بین کاغذ ترانسفر و سطح پارچه کوسن زیپ را خارج و بیرون از ناحیه تماس سطح گرم پرس قرار دهید چرا که داق شدن زیپ می تواند به طرح آسیب برساند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید