چاپ روی تیشرت

چاپ روی تیشرت و کاربردهای آن در برندینگ و تبلیغات

همیشه وقتی اسم چاپ تیشرت به گوش ما می‌خورد اولین چیزی که به خاطر می‌آوریم مراسم‌های محرم و دهه فجر در ذهن ما تداعی می‌شود. اما چیزی که جالب است افزایش پیشرفت این فعالیت در صنعت برندینگ است.

یکی از متداول‌ترین و آشناترین نمونه‌های چاپ روی تیشرت، مبحث اسپانسرینگ تیم‌های ورزشی است که همه ما این گونه تبلیغات را روی تیشرت های تیم‌های باشگاهی دیده‌ایم.

یکی از دلایلی که باعث شده چاپ دیجیتال روی تیشرت محبوب باشد مقاومت آن در برابر شستشو و سرعت این روش است، به طوری که در زمان کوتاهی می‌توان تیشرت به تعداد دلخواه را چاپ نمود و طرح این این تیشرت ها با شستشو از بین نخواهد رفت.

 

نکات مهم در مورد چاپ تیشرت

همانطوری که برای چاپ عکس‌های خانوادگی خود به سراغ نوشت افزارها و آتلیه‌ها می‌روید برای چاپ روی تیشرت هم می‌توانید به مراکز تخصصی این کار بروید. این مراکز در سریع‌ترین زمان طرح مورد نظر شما را روی لباس چاپ می‌کنند. چاپ روی لباس و تیشرت انواع مختلفی دارد که در مقاله‌های گذشته کامل آن را مورد بررسی قرار دادیم.

یکی از سریع‌ترین و بهترین روش‌های چاپ تیشرت چاپ حرارتی روی لباس (روش سابلیمیشن) است. در این روش ابتدا طرح مورد نظر روی کاغذ ترانسفر چاپ می‌شود و با استفاده از دستگاه پرس حرارتی که دمای آن حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد است طرح روی پارچه منتقل می‌شود.

مجموعه چاپ پارچه مدرن با بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه چاپ پارچه و صنعت تولید منسوجات اداری و خانگی سعی دارد بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد.

 

 

چاپ روی تیشرت چه کاربردی دارد؟

اهداف استفاده از تی شرت

این تیشرت ها هرکدام به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرد اما یکی از مهمترین دلیل های چاپ روی تیشرت و پارچه برندسازی و تبلیغات است که بیش از همه دلایلی که وجود دارد به چشم می خورد.

انواع استفاده های چاپ تیشرت عبارتند از:

  • اعیاد و مناسبت های مذهبی
  • اعیاد و مناسبت های ملی
  • توسعه برندسازی و تبلیغات
  • صنعت طراحی لباس

 

به طور کلی با حذف برخی از گزینه‌های فوق، اهداف استفاده از چاپ تیشرت را می توان به چهار دسته زیر تقسیم نمود:

چاپ تیشرت مناسبتی: این تیشرت ها بیشتر برای مناسبت های مذهبی، ملی و تاریخی مورد استفاده قرار می گیرند. ماه محرم، ماه رمضان، هفته دفاع مقدس، دهه فجر مواردی از این قبیل، مناسبت های هستند که تیشرت های مناسبتی مورد استفاده قرار می گیرند. مهم‌ترین نکته در مورد این تیشرت ها این است که بعد از پایان دوره زمانی خاص، استفاده‌ آنها محدود می‌شود و برای یک سال دیگر نگه داشته می‌شود که تا حد قابل توجهی کیفیت این تیشرت ها حفظ می شود.

چاپ تیشرت تبلیغاتی: سفارش دهنده اصلی تیشرت تبلیغاتی شرکت‌ها و برندهایی هستند که با هدف شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی اقدام به سفارش این نوع تیشرت ها می کنند. شرکت های می توانند با طراحی یک ایده خاص مثلا استفاده از هشتگ یا شعار تبلیغاتی مورد نظر خود مفهومی که مد نظر دارند را به مشتریان خود انتقال دهند.

چاپ تیشرت معمولی: مشتری این تیشرت های مغازه هایی هستند که به صورت تک فروشی یا عمده اقدام به فروش لباس می کنند. در نظر داشته باشید که این مدل تیشرت ها ممکن است توسط یک طراح لباس حرفه سفارش داده شود.

چاپ روی تیشرت کودک: پس از چاپ تیشرت ورزشی، چاپ نوشته و عکس بر روی تیشرت کودکان در رده دوم پرکاربرد قرار دارد. تقریبا تمامی تیشرت های استفاده شده توسط کودکان و نوجوانان دارای نوشته و طرح‌های کارتونی و فانتزی متفاوتی هستند که هر کدام از آنها با هدف خاصی چاپ شده است. کثیف شدن مداوم لباس و نیاز به شست و شوی مکرر باعث شده است که تکنولوژی چاپ تیشرت نسبت به سایر شیوه‌های معمول بیشتر به کار گرفته شود، زیرا مقاومت در برابر شستشو بسیار بیشتر است و به سادگی از بین نمی‌رود.

تمام اهدافی که آن ها را بررسی کردیم روش های مرسومی است که باعث ایجاد اشتغال در ایران شده است و بسیاری از افراد تمایل دارند که طرح روی لباس خود را خودشان طراحی کنند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید